Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

To tweet or not to tweet??


Ο κάθε επαγγελματίας στο χώρο μας έχει να αντιμετωπίσει και κυρίως να εκπαιδευτεί και να εκπαιδεύσει τους πελάτες του σε έναν καινούργιο κόσμο “Social Media” που εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς.

Τα social media (sm) αποτελούν μια ακόμη πτυχή της επικοινωνίας από τα οποία δεν πρέπει να απέχεις αλλά πρέπει να χρησιμοποιήσεις με στρατηγική. Αν και αποφεύγω να χρησιμοποιώ το ρήμα «πρέπει» καλό είναι από την αρχή να μπαίνουν σωστές βάσεις χρήσης των sm και να ακολουθείς ορισμένα guidelines για να μην καταλήξεις να είσαι μόνος σου αντιμέτωπος με ολόκληρη τη social κοινότητα. Και πρόκειται για αυστηρή κοινότητα που δύσκολα συγχωρεί παραστρατήματα, όπως στην περίπτωση του διάσημου σχεδιαστή μόδας Kenneth Cole. 

O Kenneth Cole δεν κατάφερε να αντισταθεί στη σκέψη ότι μπορεί δωρεάν με ένα μόνο tweet να επικοινωνήσει το λανσάρισμα της νέας του κολεξιόν δράττοντας την «ευκαιρία» να spam-άρει με διαφημιστικό μήνυμα τη συζήτηση στο twitter σχετικά με τις εξελίξεις στην Αίγυπτο. Χρησιμοποιώντας το παρακάτω tweetMilions are in uproar in #Cairo. Rumor is they heard our new spring collection is now available online at http://bit.ly/KCairo - KC”  κατάφερε μέσα σε λίγες μόνο ώρες να προκαλέσει την οργή χιλιάδων ανθρώπων, bloggers, δημοσιογράφων με αποτέλεσμα ένα τεράστιο κύμα αρνητικής δημοσιότητας γύρω από το όνομα της εταιρείας του και τον ίδιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι δημοσιεύτηκαν πάνω από 400 αρνητικά δημοσιεύματα, υπήρξε ραδιοφωνική και τηλεοπτική κάλυψη του θέματος καθώς η συζήτησης συνεχίστηκε στα blogs, στο twitter και στο facebook.

Παρόλο που ο Cole απέσυρε το σχετικό tweet και δημοσίευσε απολογία στη σελίδα του στο facebook, τα σχόλια στο wall της επίσημης σελίδας ήταν κυρίως αυτού του περιεχομένου “You are an a*****e. No excuses.” Επιπλέον έχει ήδη δημιουργηθεί και ψεύτικο profile στο twitter το οποίο χλευάζει τον Kenneth Cole και την εταιρεία του έχοντας ήδη περισσότερους από 7.500 followers.

Χρησιμοποιώντας το hashtag #Cairo το οποίο παρακολουθούσαν χιλιάδες άνθρωποι από όλο τον κόσμο για ενημέρωση σχετικά με την αιματοβαμμένη αραβική επανάσταση δεν χωρούσε το αστείο ή ακόμα χειρότερα η διαφήμιση. Γι’ αυτό και η κοινότητα τιμώρησε τον Cole παραδειγματικά.

Το παραπάνω πρόσφατο παράδειγμα δείχνει την ανάγκη της κάθε εταιρείας να είναι παρούσα στις εξελίξεις και στα social media με πρόγραμμα και στρατηγική. Όπως αναφέρει και η Alexandra Samuel, Director of the Social + Interactive Media Centre στο Emily Carr University το profile της κάθε εταιρείας στα social media δεν είναι ένας πίνακας ανακοινώσεων στον οποίο μπορείς «καρφιτσώσεις» το νέο σου αλλά είναι το μέσο για να γίνεις συμμέτοχος συζητήσεων που σ’ ενδιαφέρουν και να ακουστεί η άποψή σου. Με την προϋπόθεση ότι δεν είσαι εκτός θέματος! 

Σύλβια Παπαβλασοπούλου (@SylviaPap)

Links:
Kenneth Cole @ Twitter
Η απολογία του Kenneth Cole @ Facebook
AP story on Kenneth Cole
Fake Kenneth Cole Twitter account
Πηγές:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου