Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2011

Από το “Λόλα να 1 μήλο” στο “Lola look at the Apple”

Στα 7 χρόνια λένε ότι αλλάζει η γενιά, άρα στα 26 μου είμαι ήδη μια γενιά μακριά από τους σημερινούς μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Και όμως δεν έχουμε πολλές διαφορές, με εξαίρεση ότι αυτά τα παιδιά δεν είδαν ποτέ Beverly για να έχουν το δίλημμα Brandon ή Dylan, ούτε ξέρουν τι είναι το ¨αστροπελέκι¨ από τους Απαράδεκτους. Oι γενιές παρουσιάζουν αρκετές ομοιότητες μεταξύ τους διαχρονικά, όσον αφορά κυρίως στις τάσεις και στις συμπεριφορές στις ηλικίες 13-24. Αυτό εξάλλου έδειξε και η έρευνα για τη νέα γενιά από την ΕΔΕΕ και την GFK που παρουσιάστηκε την Πέμπτη, 3/2 στο χώρο της Αθηναΐδας εν μέσω καταρρακτώδους βροχής.

Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας οι νέοι στο γυμνάσιο περνούν, όπως και παλιά, τη φάση του «χαλαρά» και προσπαθούν να «ανεξαρτητοποιηθούν», γιατί μεγαλώνουν… Στο λύκειο, όπως πάντα, τα περιθώρια στενεύουν και κυριαρχούν τα πρέπει, η πίεση και το άγχος, ενώ το Πανεπιστήμιο αποτελεί το ρέκβιεμ της ανεμελιάς και της ΜΗ ευθύνης! 


Αυτό όμως που έχει αλλάξει με το πέρασμα των ετών και υπέδειξε, ή καλύτερα επιβεβαίωσε η έρευνα, είναι ο τρόπος προσέγγισης των νέων.
Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς της δικής μου γενιάς, τους τρόπους και τις μεθόδους μαζικής προσέγγισης των νέων σε μια εποχή χωρίς κινητό τηλέφωνο και νηπιακής μορφής internet - θυμάμαι ακόμη στην πρώτη λυκείου να μαθαίνω από ποια συντόμευση στο desktop μπαίνω internet με dial up connection!


Οι νέοι δεν ήταν μαζικά συγκεντρωμένοι σε συγκεκριμένους (ιστο)χώρους σε αντίθεση με τις μέρες μας, όπου και υπάρχει αυτή η επιθυμητή συγκέντρωση και είναι απόλυτα μετρήσιμη.
Social media it is! Πλέον η χρήση των sm βρίσκεται σε «έξαρση» ήδη από την ηλικία των 13 ετών, frenzy, όπως λέει και η αγαπημένη μας director. Όλοι οι μαθητές γυμνασίου-λυκείου καθώς και οι φοιτητές, είναι απόλυτα καλωδιωμένοι, συνδεδεμένοι όλη τη μέρα στο διαδίκτυο και έχουν τουλάχιστον ένα λογαριασμό στις διαδικτυακές κοινότητες (FB, TWITTER κ.α.).

Επίσης οι νέοι αυτής της ηλικίας είναι πιο ψαγμένοι και περισσότερο καχύποπτοι. Γι’ αυτό σύμφωνα με την έρευνα απαξιώνουν πλήρως την πολιτική και τους εκπροσώπους της, μη μπορώντας να βρουν ουσιαστικές διαφορές, παρά μόνο στα χρώματα του κάθε κόμματος.
Απευθυνόμενος στα νεανικά κοινά χρειάζεται να επικοινωνήσεις με απλό τρόπο αλλά δημιουργικό,  ακουμπώντας τα συναισθήματά τους, μιλώντας ειλικρινά, εκεί που έχουν όρεξη να σε δουν, όπως μία συναυλία ή σε ένα γήπεδο ή σε ένα αγαπημένο siteportal blog και όχι στην τηλεόραση ή στην εφημερίδα, μέσα τα οποία θεωρούν ότι υπηρετούν σκοπούς συγκεκριμένων ατόμων. Σε αυτήν την περίπτωση έχεις περισσότερες πιθανότητες να πετύχεις το στόχο σου μέσα σε λιγότερο χρόνο.  

Στην προσέγγιση και στην επικοινωνία προς τα νεανικά κοινά θα χρειαστεί να λάβουμε υπόψη μας τα αποτελέσματα τέτοιων ερευνών. Μην ξεχνάμε όμως ότι πρέπει να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς απέναντί τους, αλλιώς θα χάσουμε την εμπιστοσύνη τους.

Κλείνοντας άξιο σχολιασμού είναι ότι οι νέοι χρησιμοποιούν τόσο πολύ τα social media σαν τρόπο επικοινωνίας στις διαπροσωπικές τους σχέσεις, έτσι ώστε να αποτελούν τη βασική αιτία που πλέον δε συναντιούνται συχνά για να τα πουν από κοντά αλλά επιλέγουν να twittaroun, να facebookiazontai και να chataroun μέσω διαδικτύου…
http://www.edee.gr/default.asp?pid=55&artid=47

Νεφέλη Βιτζηλαίου(@Nef_Vitz)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου