Συνέντευξη του Ben Foster, Αντιπροέδρου Digital Strategy της Ketchum
Τα ερωτήματα είναι γνωστά, καυτά, επίκαιρα και ταλανίζουν όλους όσους άμεσα ή έμμεσα εμπλέκονται στο χώρο της επικοινωνίας και των Social Media. Τι θα γίνει με τα PR agencies στη ψηφιακή εποχή; PR agencies vs. Digital agencies; Πως μπορούμε να στήσουμε μία σωστή στρατηγική για online επικοινωνία; Απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα προσπάθησε να δώσει ο Ben Foster, Αντιπρόεδρος Digital Strategy της Ketchum και επισκέπτης καθηγητής στο DePaul University.
Σχετικά με τον προβληματισμό που επικρατεί στο χώρο, στο κατά πόσο δηλαδή τα PR agencies μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της ψηφιακής εποχής, ο Ben Foster επεσήμανε ότι αυτό που πρέπει να αποτελέσει το σημείο επαφής μεταξύ των PR agencies και των social media είναι το στοιχείο της προσωποποίησης. Όπως υπογράμμισε, τα PR agencies πρέπει να παρακινήσουν τους πελάτες τους να δημιουργούν και να επικοινωνούν νέα, τα οποία έχουν ένα προσωποποιημένο χαρακτήρα, καθότι τα Social Media αποτελούν τον καταλύτη για την κατανάλωση ειδήσεων σε πιο προσωποποιημένο τόνο. Από κοινού, τα PR agencies με τους πελάτες τους πρέπει να δημιουργούν επικοινωνιακό υλικό, το οποίο να αποτελεί πλατφόρμα με ποικιλόμορφο περιεχόμενο, το οποίο θα μπορεί να επικοινωνηθεί πιο ουσιαστικά και με ένα πιο προσωποποιημένο τρόπο προς το κοινό που προτιμά τα Social και Digital Media.
Ως προς τη διαμάχη μεταξύ PR agencies και Digital agencies, gurus, experts ή όπως θέλει ο καθένας να τιτλοφορείται, ο Ben Foster είναι μάλλον σαφής και κάθετος: “Το επιτυχημένο περιεχόμενο δεν είναι τίποτε άλλο από το να επικοινωνείς την είδηση με τον πιο δυνατό τρόπο που γίνεται και τα PR agencies είναι ειδικοί στην επικοινωνία και αντιλαμβάνονται ότι, εφόσον υπάρχουν αγορές για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μίας επιχείρησης, τότε υπάρχει και αγορά για επικοινωνία. Τα ψηφιακά εργαλεία είναι ένας πολύ ισχυρός μηχανισμός διανομής του δυνατού περιεχομένου, αλλά χωρίς την ικανότητα των PR agencies να δημιουργούν μία ισχυρή ιστορία βασισμένη στα ενδιαφέροντα του κοινού, ακόμη και οι πλέον εντυπωσιακές ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να φανούν άχρηστες”. Σαφώς και οι πρωτοποριακές τεχνολογίες και οι εντυπωσιακές δυνατότητες που δημιουργούνται αποτελούν δυνατό εργαλείο, όμως αν τα μηνύματα είναι κενά περιεχομένου και ουσίας, τότε το επικοινωνιακό αποτέλεσμα απέχει κατά πολύ, και ο κίνδυνος μία ψηφιακής φούσκας φαντάζει πολύ ορατός.
Ο Ben Foster σε άλλο σημείο της συνέντευξης του παραθέτει τη στρατηγική της Ketchum για την ψηφιακή επικοινωνία ως απάντηση στο άστοχο ερώτημα πολλών πελατών «Τι πρέπει να κάνω; Facebook ή Twitter; Μπα, φτιάξε μου μία Facebook page να κάνω διαγωνισμούς και that’s it». Τα 5 βήματα που προτείνει η Ketchum, και χρησιμοποιεί και η :DIGITAL by CIVITAS, είναι τα εξής απλά:
- Research Program
- Development
- Organizational Alignment
- Rapid Cycle Implementation
- Measure, Learn, Apply.
- Research Program
- Development
- Organizational Alignment
- Rapid Cycle Implementation
- Measure, Learn, Apply.
Το προαπαιτούμενο για όλα αυτά όμως, όπως σε κάθε στρατηγική άλλωστε, είναι ο καθορισμός σαφών στόχων και επιδιώξεων του πελάτη.
Στην ουσία ο τρόπος προσέγγισης των social media και της ψηφιακής εποχής, δεν διαφοροποιείται από τις «παραδοσιακές» επικοινωνιακές προσεγγίσεις, αλλά μόνο στις τακτικές που χρησιμοποιούμε για την επικοινωνία. Το σημείο αναφοράς και προσοχής το ίδιο και μοναδικό, το σωστό περιεχόμενο.
Μάλλον ο McLuhan δεν θα ήταν πολύ χαρούμενος με αυτή την προσέγγιση…ή μήπως απλά θα μειδιούσε;
Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης είναι διαθέσιμο εδώ.
Του Δημήτρη Χαζάπη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου