Παρασκευή, 10 Δεκεμβρίου 2010

Social Media: 8 σημεία «πίεσης»

Έρευνα που διεξήχθη από τις SmartBrief και Summus Limited σε δείγμα άνω των 6.000 συμμετεχόντων παρουσιάζει τα επικρατέστερα social media trends παγκοσμίως.

Δεδομένης της αυξανόμενης διείσδυσης των Social Media στην στρατηγική των Ελληνικών επιχειρήσεων ας τα δούμε σε αντιπαραβολή με τα αποτελέσματα τις πρόσφατης έρευνας του Ινστιτούτου Επικοινωνίας που διεξήχθη από την MRB Hellas.


Νούμερο #1
Οι εταιρίες είναι ακόμα «πιτσιρικάδες» στα social media


  • Σε παγκόσμιο επίπεδο, πάνω από το 65% των εταιριών απέκτησαν «ενεργή» παρουσία στα SM τους τελευταίους 18μήνες.
  • Στην Ελλάδα τώρα, το 37% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι «δεν έχει (ακόμα) κάποια εταιρική πολιτική σχετικά με τα social media».
  • Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Ελλάδα το 21% των επιχειρήσεων δηλώνουν ότι εμποδίζουν την πρόσβαση των εργαζομένων σε εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης (το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 46 % σε εταιρίες … media/διαφήμισης και επικοινωνίας).

Συμπέρασμα: Το γήπεδο είναι νέο για όλους – μόνο όταν το περπατήσεις θα αρχίσεις να το μαθαίνεις.


Νούμερο #2
Αυτά (τα 5) ξέρουμε αυτά εμπιστευόμαστε

 
* Προσέξτε η μικρή διαφορά μεταξύ facebook και twitter στις υπόλοιπες χώρες
  • Σε παγκόσμιο επίπεδο οι εταιρίες προτιμούν να επενδύουν χρόνο (και χρήμα) στα επονομαζόμενα “BIG 5”. Με σειρά προτίμησης: facebook, twitter, Blogs, Linkedin & YouTube.
  • Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν στοιχεία για τη προτίμηση συγκεκριμένων tools, ωστόσο θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποιες γενικές υποθέσεις με βάση τα στοιχεία χρήσης social media στην προσωπική ζωή των Ελλήνων όπου... 72% των (online) Ελλήνων διατηρούν active facebook profile. Το ποσοστό αυτό πέφτει στο 36% για το Youtube ενώ ακολουθούν twitter και zoo.gr με 18% και 17% αντίστοιχα.
Συμπέρασμα: δεν υπάρχουν «εξωγήινες» τεχνολογίες και εργαλεία. Αυτά που χρησιμοποιούμε καθημερινά είναι τα πιο αποτελεσματικά και για την επιχείρηση μας.

Νούμερο #3
Το όριο των 2 ετών


  • Στα δύο χρόνια ενεργής ενασχόλησης με τα Social Media έχει τοποθετηθεί το «ψυχολογικό όριο» πέρα από το οποίο οι εταιρίες αρχίζουν να αναπτύσσουν μία σχέση εμπιστοσύνης με αυτά.
  • Διαβάζοντας το #1 καταλαβαίνουμε γιατί δεν βλέπουμε ακόμα αντίστοιχα Ελληνικά στοιχεία σε αυτό.

Συμπέρασμα: start now!

Νούμερο #4
Broadcasting VS Connecting


  • Πρωταρχικός στόχος των εταιριών σε παγκόσμια κλίμακα είναι το χτίσιμο ενός δυνατού και στιβαρού brand equity. Στη προσπάθεια τους αυτή ξεχνούν το  βασικότερο πλεονέκτημα των social media, την αμφίδρομη επικοινωνία...
  • Από κοντά και οι Ελληνικές επιχειρήσεις καθώς οι μισές εξ αυτών που χρησιμοποιούν συστηματικά Social Media το κάνουν για λόγους δημοσίων σχέσεων και branding ενώ μόλις το 33% προσπαθεί μέσω των συγκεκριμένων εργαλείων να αποκτήσει  μία βαθύτερη κατανόηση της πελατειακής τους βάσης.

Συμπέρασμα:  Η σχέση πομπού δέκτη αλλάζει οριστικά. Στα social media μπορούμε να «μιλάμε» για το brand μας αλλά(το βασικότερο) και  να «ακούμε» τι έχουν να πουν οι καταναλωτές για αυτό.

Νούμερο #5
Ξέρω? Ξέρεις? Ξέρουμε?


  • Τι και αν τα agencies (advertising, communication & marketing) ήταν οι early adopters? Παγκοσμίως οι εταιρίες ψάχνουν προς τα «μέσα» για το σχεδιασμό και την υλοποίηση Social Media στρατηγικών. 
  • Το συγκεκριμένο point επιβεβαιώνεται και από την έρευνα της MRB  στην Ελλάδα η  οποία μας δείχνει ότι 1 στις 3 εταιρίες ζητάει από τους δικούς της υπαλλήλους να αφιερώνουν χρόνο σε κοινωνικά δίκτυα για να διατηρούν ζωντανή την παρουσία της  στα social media.
Συμπέρασμα:  ζητήστε τη βοήθεια του ειδικού – ακούστε τον – μοιραστείτε τους προβληματισμούς σας.

Νούμερο #6
Αγώνας μετ’ εμποδίων


  • Σύμφωνα με την έρευνα των SmartBrief και Summus Limited το 33% των ερωτηθέντων ανέδειξε ως βασικό εμπόδιο, για την ανάπτυξη μίας σωστής στρατηγικής για τα Social Media, την έλλειψη υποστήριξης από το management της εταιρίας τους. Την λίστα με τα συνηθέστερα εμπόδια συμπληρώνουν τα «confidentiality issues» (23.2%) καθώς και την απαγόρευση χρήσης SM στο χώρο εργασίας(20.6%)
  • Χωρίς να επιβεβαιώνεται απολύτως από την έρευνα της MRB φαίνεται να υπάρχει μία αντιστοιχία της κατάστασης αυτής και στην Ελλάδα.

Συμπέρασμα: πάρτε την απόφαση και στηρίξτε την. Όπως κάθε μορφή επικοινωνίας έτσι και τα Social Media θέλουν συνέχεια και συνέπεια.

Νούμερο #7
Return on Investment?


  • Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο το 15% των επιχειρήσεων σε παγκόσμια κλίμακα μετράει το ROI των Social Media. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι οι περισσότεροι δεν ξέρουν τι να μετρήσουν ακριβώς, πώς να το μετρήσουν αλλά και πώς να αξιολογήσουν τα δεδομένα που πήραν.
  • Γνωρίζοντας αρκετές Ελληνικές επιχειρήσεις που δεν έχουν αναπτύξει αποτελεσματικά εργαλεία για την μέτρηση ROΙ για παραδοσιακά tools επικοινωνίας νομίζω ότι θα ήταν «άδικο» να περιμένουμε κάτι διαφορετικό από την Ελλάδα στο κομμάτι αυτό – αυτή τη δεδομένη στιγμή.

Συμπέρασμα: «ζυγίστε» τις προσπάθειες σας – θα είναι πολύ πιο εύκολο να δείτε τα οφέλη της καμπάνιας σας αλλά και να την προσαρμόσετε ανάλογα.

Νούμερο #8
Έλλειψη εμπιστοσύνης στον… εαυτό μας!


  • Εκ των ερωτηθέντων μόνο το 14.2% χαρακτήρισαν την Social Media στρατηγική που οι ίδιοι είχαν σχεδιάσει ως «πολύ αποτελεσματική» ενώ μόλις το 7.3% θα έλεγε ότι η στρατηγική τους ήταν «εξαιρετικά επικερδής»
Συμπέρασμα: Το άγνωστο πάντοτε φοβίζει – αλλά όπως είπε και ο Δαρβίνος “It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent, but rather the one most adaptable to change”. Προχωρήστε με θάρρος και χτίστε την στρατηγική σας βήμα βήμα.


Βλέπετε την εταιρία σας στο post αυτό?
                
                  Διαφωνείτε? 
                          Συμφωνείτε?

Εσείς πως αποφασίσατε να ταξιδέψετε στον κόσμο των social media?

Floros Dimitris  (@dimflo)

Πηγή (& charts): 8 Social Media Trends Impacting Businesses

Τα αποτελέσματα της έρευνας για το Social Media στην Ελλάδα όπως παρουσιάστηκαν από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας και την MRB Hellas.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου