Τρίτη, 14 Δεκεμβρίου 2010

Το brand που λέγεται ΕΣΥ


Η Ελπίδα είναι η πιο καλοντυμένη
trainee. Άρα έχει γούστο. Άρα έχει και χρήματα. Άρα έχει μεγαλώσει σε ένα άνετο περιβάλλον… Ο Άρης έχει τελειώσει το Πανεπιστήμιο της Βοστόνης, όπως φαίνεται και στο αυτοκόλλητο του πίσω παρμπρίζ του. Κυκλοφορεί και με μια κούπα που έφτιαξε στα Hamleys. Άρα πάει συχνά στο Λονδίνο. Άρα έχει πολλές παραστάσεις. Ά! Και η Έλενα έχει τους περισσότερους επώνυμους φίλους στο facebook! Άρα είναι δικτυωμένη. Άρα είναι πολύ χρήσιμη για την εταιρεία PR όπου εργάζεται σήμερα ως ταπεινή account executive και αύριο ποιος ξέρει ως τι…

Είτε το παραδέχεστε, είτε όχι, αποτελείτε κινούμενη διαφήμιση του εαυτού σας.

Το θέμα είναι τι positioning και τι στόχους έχετε ως προϊόν. Και μη μου πείτε ότι δεν έχετε, γιατί τότε δεν εφαρμόζετε όλα αυτά για τα οποία τσακώνεστε καθημερινά με τους πελάτες σας: ποιο είναι το μήνυμα; Ποιο το κοινό-στόχος; Τι διαφορετικό έχετε να προτείνετε από τον ανταγωνισμό;;;

Ήρθε, λοιπόν, η ώρα για όλους μας να πάρουμε ένα μεγάλο μάθημα από όλα αυτά τα brands για τα οποία δουλεύουμε!

Σύμφωνα με το Wikipedia, το Personal Branding είναι μια διαδικασία όπου οι άνθρωποι και οι καριέρες τους χαρακτηρίζονται ως Brands! Ο όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1997 σε ένα άρθρο του Tom Peters και έγινε αρκετά δημοφιλής, ως ένα εργαλείο διαχείρισης της προσωπικής φήμης, ειδικά μέσω των social networks, όπως το Facebook, το Linkedin και το Twitter.

Ξεκινώντας από σήμερα, σκέψου τον εαυτό σου σαν ένα προϊόν. Τι σε διαφοροποιεί;

Δεν είσαι απλά ένας υπάλληλος της X PR εταιρείας. Δεν είσαι απλά αυτός που γεμίζει τα ράφια στον τομέα «κεριά» του JUMBO. Δεν είναι ανήκεις σε καμία εταιρεία για όλη σου τη ζωή. Δεν ορίζεσαι από τον τίτλο σου σε μια επιχείρηση και δεν περιορίζεσαι στο job description σου! Είσαι ένα αυτόνομο brand. Όπως η Nike, η Coca-cola και το Body Shop. Εάν λοιπόν σκοπεύεις να ξεχωρίσεις στην αγορά εργασίας θα πρέπει να ξεκινήσεις από σήμερα να αναρωτιέσαι τι είναι αυτό που σε κάνει διαφορετικό… Γράψτο, διάβασέ το και ξαναδιάβασέ το. Αν αυτό που έγραψες δεν σε «ψήνει», τότε μάλλον δεν θα πας μακριά… Τι θα έλεγες να χτίσεις μια αυθεντική, ειλικρινή, απλή και στοχευμένη εικόνα του εαυτού σου και της δουλειάς σου;

Σύμφωνα με την Image Consultant Σόφη Μούσκου…

«Ένα έξοχο παράδειγμα επιτυχημένης στρατηγικής personal branding είναι αυτή του προέδρου των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα κατά τη διάρκεια των προεδρικών εκλογών. Ο Ομπάμα έκτισε την εικόνα του γύρω από την ιδέα της αλλαγής και τη συνδύασε με ισχυρό οπτικό και γλωσσικό μήνυμα: απλό, καθαρό και αυθεντικό γιατί αντιπροσώπευε τα πιστεύω και την δουλειά του. Το καθαρό μήνυμά του, αλλά και η ισχυρή οπτική του ταυτότητα τον έκαναν να ξεχωρίσει από την αρχή και να κερδίσει τις εκλογές από πιο έμπειρους πολιτικούς». Τέλος, μας καλεί να αναλογιστούμε σε ποια στοιχεία της στρατηγικής του personal branding θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας:

  • Μήνυμα: Είναι το μήνυμά σας αυθεντικό; Μπορείτε να εκφράσετε την ιδέα που σας αντιπροσωπεύει με σαφήνεια, ώστε οι άλλοι να καταλαβαίνουν αμέσως το μήνυμά σας και τι σας κάνει να ξεχωρίζετε;
  • Εμφάνιση: Έχετε μια οπτική ταυτότητα που συνάδει με το λεκτικό μήνυμά σας; Η εμφάνισή σας είναι η οπτική δήλωση του μηνύματός σας γι αυτό χρειάζεται να είναι ισχυρή αλλά συνάμα διακριτική.
  • Δικτύωση: Τι αποτελέσματα θα δείξει μια έρευνα του ονόματός σας στον κυβερνοχώρο; Υψηλής ποιότητας πληροφορίες που συνάδουν με το μήνυμά σας;

Εάν νομίζετε ότι το facebook είναι απλά ένας χώρος συνομιλίας με φίλους, ξανασκεφτείτε το!

Μέμα Καυγά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου