Διάβασα πρόσφατα σε άρθρο του περιοδικού Marketing Week κάποια από τα ερευνητικά αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν στο Youth Marketing Conference του 2009 και ευρήματα της έρευνας TRU (Teenage Research Unlimited) για το πιό -κατά τη γνώμη μου-, δυναμικό κοινό καταναλωτών, τους εφήβους ηλικίας 12-19 ετών.
Τα ευρήματα είναι άκρως εντυπωσιακά και πολύ σημαντικά για τους απανταχού marketers ειδικά εάν τα brand που χειρίζονται θεωρούνται νεανικά ή απευθύνονται σε νέους.
Συνοπτικά σας αναφέρω μερικά από αυτά:
- Παρά την κρίση τα ελληνόπουλα είναι οι big spenders της Ευρώπης αν και είδαν μείωση στο χαρτζιλίκι τους κατά 15 ευρώ/ ανά εβδομάδα.
- Κύρια πηγή εσόδων εξακολουθούν να είναι οι γονείς τους.
- Το 31% των νέων συμβιβάζονται με πιο οικονομικές μάρκες σε ρούχα και παπούτσια, αρκεί να είναι εξίσου “cool”
- Το 80% των εφήβων θεωρούν ως το πιο cool brand το facebook
- Οι έφηβοι σήμερα δεν είναι απαθείς. Ενημερώνονται, έχουν γνώμη, την μοιράζονται και απαιτούν. Είναι ενεργά μέλη στην on line κοινωνία αρκεί να δει κανείς ότι 1 στους 3 γράφει σε blogs ενώ 1 στους 5 έχει γράψει review για κάποιο προϊόν!
Παρεμπιπτόντως, παγκοσμίως τα περισσότερα blogs και reviews έχουν δημιουργηθεί από εφήβους.
- Προτιμούν την On line και οικιακή ψυχαγωγία... με free games sites, facebook games κ.τ.λ
Οι κώδικες επικοινωνίας τους αλλάζουν με εξαιρετικά μεγάλες ταχύτητες και πρέπει να είμαστε εκεί να τους μαθαίνουμε. Στην κουλτούρα τους υπάρχουν τάσεις, λέξεις, εκφράσεις ακόμη και μια διαφορετική γλώσσα του σώματος που αποτυπώνει τον τρόπο σκέψης, την επικαιρότητα, ακόμη και την πολιτική και οικονομική κατάσταση της χώρας. Οι νέοι σήμερα αντιδρούν πιο έντονα στα όσα συμβαίνουν γύρω τους ή στον κόσμο, καθώς έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση στην πληροφορία. Απλά εκφράζονται διαφορετικά.Οι σημερινοί έφηβοι δεν είναι απλά viewers αλλά users. Δεν λένε απλά την άποψή τους, αλλά αποφασίζουν κιόλας.
Βλέπουμε λοιπόν ότι μιλάμε για ένα πολύ σημαντικό κοινό που μπορεί αν θέλει να κάνει ένα brand, new trend ή να το εξαφανίσει!
Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου, πιστεύω ότι η ελληνική αγορά δεν έχει δώσει την απαραίτητη σημασία σε αυτό το ηλικιακό group νομίζοντας ότι αποφασίζουν μόνο οι γονείς τους. Με αυτό το δεδομένο ως γνώμονα χαράζονται στρατηγικές, πλάνα, ενέργειες που τελικά δεν φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Δεν σκεφτόμαστε ότι οι σημερινοί teenagers θα είναι το αυριανό κοινό- στόχος μας και εμείς δεν θα το έχουμε ακούσει νωρίτερα. Οι αυριανοί 25-44 δεν θα αφήσουν ως διά μαγείας το facebook, δεν θα σταματήσουν να μπαίνουν σε blogs επειδή μεγαλώνουν, θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν ως έφηβο-ενήλικες.
Με τα παραπάνω δεδομένα υπάρχει ένα τεράστιο πεδίο δημιουργικότητας, έρευνας, στρατηγικής και δράσης για τον κλάδο της επικοινωνίας!
Επίσης, βλέπω και ένα τεράστιο πεδίο για τους πολυεθνικούς πελάτες που δρουν επιχειρηματικά στην Ελλάδα. Αφού τα ελληνόπουλα είναι οι big spenders της Ευρώπης, μήπως θα μπορούσε η ελληνική αγορά να γίνει πειραματικό πεδίο για λανσάρισμα νέων προϊόντων, καινούργιων διαφημιστικών κ.τ.λ.?
Αυτό δεν θα τόνωνε τόσο την ελληνική αγορά του PR που μπορεί άψογα να ανταπεξέλθει σε ένα πανευρωπαϊκό case ενώ παράλληλα θα μπορούσε να δώσει τη δυνατότητα σε brands να πρωτοπορήσουν και να βγουν κερδισμένα στην αρένα του ανταγωνισμού? Δεν θα έφερνε στην Ελλάδα κάποια ευρωπαϊκά ή και παγκόσμια κεφάλαια, ειδικά τώρα που η οικονομία μας τα χρειάζεται?
Μήπως τελικά θα έπρεπε να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με τη «Γενιά Y»?
Ξενοφών Ελευθεριάδης
Ξενοφών Ελευθεριάδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου