Δευτέρα, 8 Νοεμβρίου 2010

SOCIAL MEDIA: Μόδα ή ένα νέο εργαλείο δουλειάς για τις Δημόσιες Σχέσεις;

Μετά την ημερίδα που διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας την Τετάρτη 3 Νοεμβρίου με θέμα “Ποιος Φοβάται τα Social Media”, έθεσα για άλλη μια φορά το εξής ερώτημα στον εαυτό μου. «Τι είναι τελικά τα Social Media; Μόδα ή ένα νέο εργαλείο δουλειάς
Στην ημερίδα ακούσαμε πολλές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες που μοιράστηκαν μαζί μας οι ομιλητές, σχετικά με τα Νέα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Το σημαντικότερο παράδειγμα του τι εστί social media και πόσο έχουν καταφέρει να διεισδύσουν στη ζωή μας, προέκυψε… από αυτό που ζήσαμε στην ίδια την ημερίδα: Παράλληλο με την εκδήλωση γινόταν «tweetάρισμα» με σχολιασμό, ερωτήσεις και συμπεράσματα των παρευρισκομένων καθ’ όλη τη διάρκεια των παρουσιάσεων… το οποίο προβαλλόταν live στην αίθουσα! (όποιος δεν το έζησε, έχασε!). 
Και το ερώτημα έμεινε στο μυαλό μου, κολλημένο για μέρες!
Σε συνδυασμό και με ένα παλαιότερο άρθρο που είχα διαβάσει στο Business Today για τους 2.900.000 Έλληνες ενεργούς χρήστες που έχουν προφίλ στο Facebook, αριθμό εντυπωσιακό κατά τη γνώμη μου, το να απαντήσω στο ερώτημά μου, έγινε επιτακτική ανάγκη.

Που οφείλεται ο μεγάλος αριθμών χρηστών, δεν μπορώ να γνωρίζω απόλυτα. Αλλά εάν κάνουμε μία επιφανειακή αναγωγή στην «πραγματική ζωή» τότε μπορούμε να πούμε ότι δύο παράγοντες καθορίζουν την τάση. Η αυξανόμενη διείσδυση του internet και κυρίως, το ίδιο μας το DNA
Είμαστε λαός κοινωνικός, κάνουμε εύκολα φιλίες, μας αρέσει το κοινωνικό σχόλιο, μας αρέσει να κυκλοφορούμε και να είμαστε «εκεί έξω» και επίσης υιοθετούμε κάθε νέα τάση που μας έρχεται από το εξωτερικό! 
Σαν επαγγελματίες της επικοινωνίας έχουμε μάθει να δουλεύουμε με δεδομένα. Έχουμε και λέμε λοιπόν: ένα Νέο Μέσο, σχεδόν 3.000.000 «φίλους» και πολλές ευκαιρίες επικοινωνίας. Fan pages, banners, applications, παιχνίδια, groups, όλα εν δυνάμει εργαλεία δουλειάς στα χέρια μας. 
Έχουμε κατανοήσει τη δύναμη που διαθέτουμε να αλληλεπιδρούμε μεταξύ των brand που χειριζόμαστε και των καταναλωτών; Έχουμε κατανοήσει ότι διαθέτουμε ένα επιπλέον Μέσο επικοινωνίας με τον τελικό καταναλωτή είτε αυτό αποδειχθεί μόδα είτε ότι πρόκειται για ένα νέο κανάλι ενημέρωσης;
Διάβασα κάπου μία καταπληκτική φράση για τα social media και τη δύναμη της αλληλεπίδρασης, την οποία μεταφέρω αυτούσια: social interaction gives your customers a way to ENGAGE with you and your products … to suggest to you, and snip at you, and celebrate their love (or hate) of all things, YOU.
Wow. That’s pretty powerful, isn’t it?
Η απάντηση που εγώ μπορώ να δώσω στο τι τελικά είναι τα social media, είναι ότι ακόμη και αν κάποια στιγμή, φαινόμενα όπως αυτό του «προσωποβιβλίου» κορυφωθεί και η μόδα περάσει, κάποιο άλλο κοινωνικό μέσο δικτύωσης θα έρθει να καλύψει την ανάγκη μας για κάτι καινούργιο, γιατί πάντα κάπως έτσι γίνεται.
Τα social media ήρθαν για να μείνουν και γι’ αυτό πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι το «από στόμα σε στόμα» του προηγούμενου αιώνα έχει αντικατασταθεί από το «από wall σε wall».


Ξενοφών Ελευθεριάδης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου