Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

Η ΖΩΗ 1.0 ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕ, ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΜΕ ΤΗ ΖΩΗ 2.0!

Αυτή ήταν η φράση που συγκράτησα περισσότερο από την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Κωνσταντίνου Δασκαλάκη στο ΒΗΜΑgazino της Κυριακής 14 Νοεμβρίου, στην οποία μιλά μεταξύ άλλων και για τη νέα (on line) πραγματικότητα. Ο κ. Δασκαλάκης είναι αναπληρωτής καθηγητής στο ΜΙΤ, έχει αποδείξει τη θεωρία του ΝΑΣ και … είναι μόλις 29 ετών!
Ας γυρίσουμε όμως στο θέμα μας. Δεν είναι ότι άκουσα κάτι καινούργιο, αλλά μου έμεινε το ερώτημα. Τι εννοούσε με τη φράση αυτή περί ζωής 1.0 και 2.0? 
Και επηρεασμένος από την μαθηματική ιδιότητά του κ. Δασκαλάκη προσπάθησα να κάνω την εξίσωση. Όπου ζωή 1.0, βάζουμε την πραγματική. Όπου ζωή 2.0, την εικονική. 
Εάν προσπαθήσουμε να κάνουμε την πρόσθεση Ζωή 1.0 + Ζωή 2.0=τι αποτέλεσμα θα έχουμε?
Μάλλον ότι τα επόμενα χρόνια, η πραγματικότητα (ζωή 1.0) θα περιπλέκεται τόσο έντονα με την εικονική πραγματικότητα (ζωή 2.0), που θα μπορεί να λογίζεται ως μία ενιαία!
Για κάποιο λόγο άρχισα να περιεργάζομαι την άποψή του για να δω πως αυτή η νέα κατάσταση θα μπορούσε να εφαρμοστεί στις δημόσιες σχέσεις.
Οι συνήθειες των ανθρώπων στην πραγματική τους ζωή είναι πολύ διαφορετικές από τον τρόπο που δρουν, λειτουργούν και συμπεριφέρονται στην on line πραγματικότητα. Άρα και εμείς όταν σχεδιάζουμε ένα προϊόν, event, καμπάνια ξέρουμε πως θα πρέπει να απευθυνθούμε στα κοινά, με τι μηνύματα, γλώσσα, σύμβολα έτσι ώστε να μας κατανοήσουν. 
Τι θα συμβεί όμως όταν οι δύο παράλληλες ζωές αρχίσουν να λειτουργούν ως μία? Πως θα μπορούμε να σχεδιάσουμε μια καμπάνια που θα λειτουργεί εξίσου καλά και στις δύο?
Έχουμε για παράδειγμα να σχεδιάσουμε μία προωθητική ενέργεια για νέους. Που τους βρίσκουμε και πως τους μιλάμε? 
Το δεδομένο είναι ότι οι παρέες συνεχίζουν να βρίσκονται και να βγαίνουν με τους φίλους τους (ζωή 1.0), αλλά επικοινωνούν πλέον όχι face to face αλλά μόνο μέσω κινητών, αφού είναι συνέχεια on line και είναι μόδα να  "chatάρεις" (ζωή 2.0)!
Άρα σε αυτή την περίπτωση μήπως μια προωθητική ομάδα δεν θα ήταν χρήσιμη? Εδώ δεν μιλάνε μεταξύ τους, θα ακούσουν τι έχει να τους πει ένας τρίτος? Μήπως θα ήταν πιο χρήσιμο να τους εντοπίζουμε μέσω foursquare και να στέλνουμε ένα ηλεκτρονικό promo?
Όσο μακρινό και αν ακούγεται, το μέλλον είναι ήδη εδώ και τις εξελίξεις θα τις ζήσουμε πολύ σύντομα… 
Ας προετοιμαστούμε και ας είμαστε θετικοί και δεκτικοί στις αλλαγές, γιατί αυτή θα είναι πλέον η μόνη πραγματικότητα!

Ξενοφών Ελευθεριάδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου