Τετάρτη, 19 Μαΐου 2010

Να βάλουμε το marketing στην υπηρεσία ενός νεου πατριωτισμού

Διαβάστε το αρθρο του Ντίνου Αδριανόπουλου στο capital.gr για την ανακοπή της τάσης απαξίωσης του brand name Greece. Οι υπεύθυνοι φορείς της χώρας να βάλουν και το marketing στην υπηρεσία ενός νεου, υγιούς πατριωτισμού. Ο Ντίνος είναι Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της CIVITAS και Γενικός Γραμματέας της ΕΔΕΕ. Διαβάστε παρακάτω:

Η "εικόνα" της χώρας σε μαρασμό. Ας κάνουμε επιτέλους κάτι!


Του Ντίνου Αδριανόπουλου

http://www.capital.gr/Articles.asp?id=971755

Εδώ και έξι μήνες εκτός από τον οικονομικό μαρασμό που βιώνουμε σαν έθνος, βιώνουμε και μία απίστευτη επίθεση και απαξίωση της συνολικής εικόνας της «μάρκας» Greece (και ας με συγχωρήσουν  για την εξίσωση που κάνω σε όρους marketing, αλλά έτσι το βλέπει η διεθνής σκηνή της επικοινωνίας), που δυστυχώς κανένας εθνικός μηχανισμός διαχείρισης δεν φρόντισε να την προστατεύσει και κυρίως να την θωρακίσει με κάποιες πρωτοβουλίες και κινήσεις που θα δημιουργούσαν ένα ανάχωμα στη λαίλαπα της αρνητικής  δημοσιότητας που εισπράττουμε. 
Από το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων και μετά και από κάποιες πρόσκαιρες επιτυχίες που επιμήκυναν τον δωρεάν  χρόνο παγκόσμιας θετικής προβολής  (βλέπε Euro, Eurovision, Eurobasket), αφήσαμε την εικόνα της χώρας να παρουσιάζεται μέσα από συνεχή σκάνδαλα, αυξανόμενη ανασφάλεια, αναξιοπιστία του πολιτικού και οικονομικού συστήματος, ανευθυνότητα των ίδιων των πολιτών στη διαφύλαξη του πλούτου της χώρας  τους, κακή διαχείριση των περιβαλλοντολογικών και πολιτιστικών πόρων, μιζέρια, χαμηλή ανταγωνιστικότητα, ακρίβεια, αδιαφορία και αδράνεια.

Σημαντικά γεγονότα  όπως: χαμηλοί οικονομικοί δείκτες ανταγωνιστικότητας, κακά δημοσιονομικά στοιχεία της χώρας, φτωχό τουριστικό προϊόν, τεράστιες οικολογικές καταστροφές,  επεισόδια και  καταστροφές, τρομοκρατία και μετανάστες, διαμόρφωσαν μία μόνιμη  agenda στα Διεθνή Μέσα.

Ανήμποροι να αντιδράσουμε με κάποιους έτοιμους επικοινωνιακούς μηχανισμούς και αντανακλαστικά  που βελτιώνουν, μετριάζουν, απαλύνουν ή λοξεύουν την μήνη των μέσων, τα αφήσαμε να   διαμορφώνουν μόνα τους την εικόνα της Ελλάδος όπως  αυτά ήθελαν.

Έτσι σήμερα εμφανίζεται η χώρα μας χωρίς εθνική στρατηγική επικοινωνίας, χωρίς έτοιμα μηνύματα για κάθε αρνητικό  γεγονός που καλείται να αντιμετωπίσει, χωρίς πομπούς και «πρεσβευτές» που θα αναλάβουν να   μεταφέρουν τα σωστά  μηνύματα σε όλα τα κοινά – στόχος συγκροτημένα και συγχρονισμένα, χωρίς να έχει έτοιμα  σενάρια αντιμετώπισης κρίσεων που θα πείσουν κάθε αγορά ότι είμαστε μία αξιόπιστη χώρα που απλά περνά κάποια παροδικά προβλήματα.

Εμφανιζόμαστε να έχουμε  ξεμείνει από συμμάχους είτε αυτοί είναι κράτη, πολίτες, αγορές, διεθνείς οργανισμοί. Η εικόνα της χώρας πλέον  δεν προκύπτει από κανένα σύμβολο ή συμβολισμό, από μία κοινή  εθνική προσπάθεια, από κάποια  νέα ιδέα, χρώμα, λέξη, έννοια, κίνημα. Η εικόνα της χώρας και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό είναι  χωρίς προσανατολισμό και για αυτό  «βιάζεται» καθημερινά από τον καθένα, αφού δεν υπάρχουν άλλωστε εγκαταστημένοι  μηχανισμοί αντίδρασης.

Ξένες Κυβερνήσεις, Διεθνείς  Θεσμικοί Οργανισμοί και παράγοντες, Καταναλωτές, Εργαζόμενοι, Επενδυτές, Επιχειρήσεις, η Ελληνική κοινή γνώμη αλλά και όλοι οι πολίτες του κόσμου έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στην πολιτική ηγεσία του τόπου και στην πολιτική που παράγει προσδοκώντας  να εισπράξουν προοπτική, σταθερότητα, αξιοπιστία.

Μα πάνω από όλα, όλοι οι απανταχού Έλληνες  απαιτούν  να διατυπωθεί εδώ και τώρα  ένα καινούργιο όραμα για το που θέλουμε να πάμε, ποια είναι τα υλικά που θα χρειαστούμε στην διαμόρφωση αυτής της πορείας, πως μπορούν νέες αξίες να διαχυθούν και να υιοθετηθούν σε όλα τα στρώματα της κοινωνίας  και ποια θέλουμε επιτέλους  να είναι τα νέα πρόσωπα και οι σχηματισμοί που μπορούν να το υπηρετήσουν.

Και όταν συμφωνήσουμε και δώσουμε όλοι τα χέρια, το όραμα αυτό να γίνει εικόνα και λόγος και να διαχυθεί μέσω των εργαλείων επικοινωνίας  σαν ένας παγκόσμιος  «ιός» που εξαπλώνεται μαζικά  και μπολιάζει  με τα  νέα δεδομένα  όλους εκείνους που μέχρι  σήμερα μας λοιδορούν.

Γιατί εάν τελικά δεν αλλάξουμε άμεσα  την δημόσια εικόνα της χώρας, δημιουργώντας μία  καινούργια  φήμη για αυτήν,  θα απολέσουμε και το τελευταίο  άυλο περιουσιακό μας  στοιχείο.           

* Ο κ. Ντίνος Αδριανόπουλος είναι Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Civitas και Γενικός Γραμματέας της ΕΔΕΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου